מהו בעצם הסטרטר ומהו תפקידו ברכב ?

You are currently viewing מהו בעצם הסטרטר ומהו תפקידו ברכב ?

הסטארטר , או בעברית המתנע של המכונית, רכיב אינטגרלי מממלא תפקיד חשוב בהפעלת הרכב. לעתים קרובות נוטים להתעלם ממנו אך בלעדיו או יותר נכון באי תיפקודו התקין לא נצליח להניע את רכבינו. הסטרטר מחובר למצבר הרכב, ומשמש כמתווך בין מפתח ההפעלה למנוע, האחראי הישיר על התחלת פעולת המנוע.

עם סיבוב מפתח ההתנעה נשלחת פקודה חשמלית למצבר, אותה פקודה מפעילה את הסטרטר באמצעות אספקת מתח חשמלי. הסטרטר, מניע את המנוע לפעולה ולאחר ההפעלה הראשונית הזו, מסתיים תפקידו, כשהוא נשאר 'רדום' , עד להצתה הבאה.

זיהוי תקלות פוטנציאליות

הסטרטר מורכב ממכלול רכיבים כגון: סולנואידים, סלילים, קפיצים, גלגלי שיניים ומברשות פחמן. תקלות נפוצות כוללות מברשות פחמן בלויות או שרופות וגלגלי שיניים או קפיצים פגומים. זיהוי הבעיה המדויקת מצריך בדיקה מקיפה של חשמלאי רכב מיומן שיוכל לאתר את כל מקור תקלה.

בחירה בין שיפוץ הסטרטר או החלפתו

כאשר אנו מתמודדים עם סטרטר פגום, עומדות בפנינו שתי אפשרויות: תיקון או החלפה.
תיקון סטרטר כולל פירוק, החלפת חלקים פנימיים והחזרתו לתפקוד מיטבי. הביצועים של סטרטר המחודש משתווים לחדש. 

הבחירה בין שיפוץ להחלפה תלויה בשני גורמים, האם המוסך מציע שירותי תיקון סטרטר ? האם עלות סטרטר חדש משתווה לעלות התיקון? 

כיום רוב המוסכים המורשים בוחרים בהחלפה על פני תיקון, מכיוון שלא ניתן למצוא סטרטר משופץ לדגם הרכב הספציפי שלכם.

הבחירה החסכונית והידידותית לסביבה

סטרטר מחודש הוא לא רק חסכוני אלא גם ידידותי לאיכות הסביבה. אם תבחרו לשפץ את הסטרטר שלכם או מצאתם אחד משופץ המתאים לרכבכ, תוכלו לחסוך כסף ולתרום רבות לאיכות הסביבה.

המחיר הממוצע לסטרטר מחודש הוא בין 500-1,200 ש"ח ולחדש לגמרי הוא נע בין 1,200-2000 ש"ח כולל הרכבת סטרטר – שו תלוי מאוד בסוג הרכב ובדגם.

שירותי תיקון והחלפת מתנעים מקצועיים

בהתחשב בהשלכות העלות, חיוני להפקיד את ביצוע שיפוץ הסטרטר וההחלפתו בידי חשמלאי רכב מקצועי או במוסך מורשה מטעם יבואן הרכב. ביחרו באיכות ומומחיות, והבטיחו ביצועי רכב מעולים.

כתיבת תגובה