כאשר בוחרים מצבר חדש לרכב, ממש חשוב להבין את ההבדלים בין הטכנולוגיות השונות הקיימות כיום בשוק, ולהתאים את המצבר לצרכים המדויקים של הרכב שלכם.
מצברי AGM (Absorbent Glass Mat) ומצברי – EFB (Enhanced Flooded Battery) מציעים ביצועים גבוהים, עמידות איתנה לאורך זמן ותחזוקה מינימאלית, מצברים אלו מתאימים במיוחד לרכבים מודרניים עם מערכות מתקדמות.
מצברי ורטה ידועים באיכות גבוהה, אמינות ועמידות, מה שהופך אותם לאחת הבחירות היותר פופולרית בקרב נהגים בישראל, אך גם כאשר מדובר במצבר ורטה מומלץ לבדוק בין הדגמים השונים לפני הרכישה, כדי לבחור מצבר שיעניק שקט נפשי וביצועים מקסימאליים לאורך שנים.
מצבר – AGM
Absorbent Glass Mat
זהו סוג של מצבר מתקדם שבו האלקטרוליט (החומצה) נמצאת בתוך סיבי זכוכית ספוגים, עיצוב מתקדם זה מונע דליפות, מאפשר טעינה מהירה, עמידות גבוהה יותר לרטט ולחום, ומספק כוח יציב למערכות החשמליות של הרכב. מצברים מסוג AGM מתאימים במיוחד לרכבים מודרניים עם מערכות חשמל מורכבות כמו Start-Stop, יתרון גדול נוסף של מצברים מסוג זה הינו תחזוקה נמוכה לאורך כל חיי המצבר.

מצבר – EFB
Enhanced Flooded Battery
מצבר זה הינו גרסה משופרת של מצבר הצפה רגיל, הוא מציע עמידות טובה יותר לטעינות חוזרות, כוח יציב יותר ממצבר רגיל, כאשר הוא מסוגל לתמוך ברכבים מודרניים ובמערכות Start-Stop. מצברי EFB עמידים לאורך זמן יותר מאשר מצברים רגילים, מצריכים תחזוקה מינימלית ומספקים ביצועים טובים גם בתנאי חום ורטט.

מה ההבדל העיקרי בין מצבר – AGM למצבר – EFB
ההבדל המרכזי בין שני הסוגים הוא ביכולת עמידות למצבי מתח חוזרים, וכמובן במחיר, כאשר מצברי AGM מספקים ביצועים גבוהים יותר ועמידות מצוינת למערכות מתקדמות, אך עלותם גבוהה יותר משל מצברי EFB שמספקים פתרון איכותי ועמיד יותר ממצבר רגיל ובמחיר נגיש יותר.

איך תבחרו את המצבר המתאים ביותר לרכב שלכם ממגוון מצברי ורטה
- הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לבדוק במדריך הרכב שלכם, במדריך יופיעו פרטים חשובים כמו סוג המצבר המומלץ, קיבולת האמפר וגודלו הפיזי.
- התאימה לפי אופי השימוש, כאשר לרכב המבצע בדרך כלל נסיעות ארוכות בכבישים מהירים מתאים יותר מצבר AGM, בעוד שרכב המבצע נסיעות עירוניות קצרות בהחלט יכול להסתפק במצבר EFB.
- פקטור חשוב בהחלט הוא סוג הטכנולוגיה, כאשר ברכבים עם מערכת – Start-Stop ניתן לבחור בין AGM ל EFB וברכבים ללא אין צורך במצברי AGM.
- אחריות ושירות, כל מצברי ורטה מגיעים עם אחריות של 3 שנים, אך יש לוודא באופן ברור שלא משתמע לשני פנים את תנאי אחריות כדי להבטיח שקט נפשי.

תחזוקה נכונה של מצברי – AGM ו – EFB
- יש צורך לבדוק אחת לשולה עד ארבעה חודשים את רמת הטעינה בעזרת מד מתח או ציוד בדיקה מתאים אחר.
- שמרו על המצבר נקי ויבש, ללא לכלוך או קורוזיה על הטרמינלים.
- יש לוודא שחיבורי המצבר למכונית הדוקים היטב וללא קורוזיה.
- יש להימנע מלהשאיר את מערכות הרכב החשמליות פועלות כשהמנוע כבוי.
חברת ורטה הידועה והוותיקה מציעה מגוון דגמים רחב של מצברי רכב איכותיים, אמינים, מסוגים וגדלים שונים העמידים לאורך זמן.
מצברי ורטה הינם שם נרדף לביצועים גבוהים ועמידות מקסימלית.