מה באמת מקצר את חיי המצבר מוקדם מדי מן הצפוי ואיך להימנע מזה?

You are currently viewing מה באמת מקצר את חיי המצבר מוקדם מדי מן הצפוי ואיך להימנע מזה?

מצבר הרכב יכול בהחלט להחזיק שנים ארוכות, במידה ושומרים עליו ומתחזקים אותו נכון. נהגים רבים מופתעים לגלות שמצבר חדש מתקלקל מהר, ולעיתים הסיבות הן חוסר התאמה, שימוש לא נכון וחוסר תחזוקה. בדיקה פשוטה של מצבר הרכב אחת לכמה חודשים יכולה למנוע תקלות, לחסוך כסף ולהבטיח שהרכב שלכם מוכן תמיד לנסיעה.

הנה 5 טיפים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על מצבר הרכב במצב עבודה מושלם

בדיקות תקופתיות

מומלץ לבדוק את המצבר אחת לשלושה חודשים, על ידי מומחה או אפילו בעצמכם, כדי לגלות סימני שחיקה או בעיות טעינה לפני שהן מתפתחות לבעיות חמורות. תחזוקה שוטפת שכזו תבטיח שמצבר הרכב יעבוד בצורה יעילה וללא הפתעות.

מצבו החיצוני של המצבר

בכל הזדמנות שיש לכם מומלץ לבדוק את המבנה החיצוני של המצבר, כאשר רואים נוזל מסביב למצבר המסקנה היא שכנראה ישנה דליפת חומצה, כמו כן כבלים רופפים יכולים לגרם לקצרים או לחוסר טעינה של המצבר, סדקים בקופסה ו/או סימני קורוזיה מעידים על כך שהמצבר נמצא בסכנה ויש להחליפו באופן מיידי. גילוי מוקדם של בעיות אלו יכול בהחלט למנוע נזקים חמורים יותר לרכבכם.

גובה המים במצבר

בכדי לשמור על ביצועי מצבר גבוהים, המצבר חייב להיות עם כמות מים מתאימה, כאשר מצבר שחסר בו מים לא מתפקד כמו שצריך, הביצועים נפגעים והוא עלול לגרום לתקלות חמורות יותר, יש למלא מים לפי הוראות היצרן כאשר הרכב כבוי בצורה זהירה ובטוחה.

בעת מילוי מים במצבר יש להשתמש אך ורק במים מזוקקים, כאשר שימוש במים רגילים יפגע בתפקוד המצבר, ימנע ממנו להיטען בעתיד ולהניע את הרכב כראוי. אנא הקפידו למלא את הכמות הנדרשת ועד לגובה של כ ־ 3 מ"מ מתחת לקצה תא המילוי.

מתח טעינה תקין

מומלץ לבדוק את מתח טעינת המצבר לפחות פעם בחצי שנה, כאשר הטווח התקין נע בין 13.8V ל-14.2V. רצוי ואף נדרש לבצע את הבדיקה הזו אצל חשמלאי רכב מוסמך, על מנת להבטיח שהמצבר נטען בצורה מושלמת ושמערכת החשמל ברכב פועלת ללא תקלות.

מתח טעינה נמוך ירוקן את המצבר ויפגע בתפקודו, מתח טעינה גבוה גורם לצריכת מים גבוהה ופוגע ביעילות המצבר.

הקפידו על עיגון מאובטח ונכון של המצבר

מצבר שלא מעוגן היטב עלול לזוז עקב וויברציות הנגרמות במהלך הנסיעה, דבר שיכול להוביל לכבלים רופפים או לניתוק מוחלט של הכבלים, כמו כן לפגיעה בשלמות המצבר ו/או לגרימת סדקים בגוף המצבר שיכוך לגרום לדליפות חומצה ומים, כל אלו בהחלט יכולים לפגוע בתפקודו התקין של המצבר ולגרום לבעיות במערכת החשמל של הרכב. יש לוודא שהמצבר מקובע היטב ואינו זז, במיוחד ברכבי שטח הנחשפים לתנאי דרך קשים.

כתיבת תגובה