רוב האנשים לא בודקים ככה סתם את מצבר הרכב אלא רק שהם נתקלים בבעיה כשהרכב לא מניע.
כאשר נורת המצבר בלוח המחוונים נדלקת לסירוגין או באופן קבוע מצביעה על שתי בעיות אפשריות כמו למשל: קורוזיה על מחברי המצבר או אלטרנטור תקול ודווקא לא על בעיה של מצבר.
איך נדע מה בדיוק הבעיה כאשר נורית המצבר דולקת?
אם יש תקלה במערכת הטעינה המצבר לא נטען כמו שצריך, נורית המצבר תידלק ותוך זמן קצר הרכב יתקע לגמרי. מומלץ לכבות את כל המערכות הצורכות חשמל מהמצבר כמו למשל המזגן והרדיו בכדי שתוכלו להמשיך שלנוע ולהגיע למוסך בהקדם האפשרי.
אפשרות אחרת היא כאשר הנורית תידלק תוך כדי נסיעה דבר שמעיד על כך שישנה תקלה באלטרנטור מכיוון שהצלחתם להניע.
אלטרנטור הוא מחולל זרם חילופין סוד של גנרטור שתפקידו הוא לספק אנרגיה לכל המערכות החשמליות ברכב כמו התאורה, מערכת המיזוג, הרדיו ועוד בזמן שהמנוע פועל, כמו כן האלטרנטור אחראי גם על טעינת המצבר.

מה לעשות כאשר נדלקת נורית של מצבר ?
כאשר נדלקת נורית החיווי יש לפעול באופן מיידי ולפי השלבים הבאים:
יש לבדוק את חיבורי המצבר
עצרו במקום בטוח ופתח את מכסה המנוע, בדקו שהמחברים של המצבר מחוברים היטב ונקיים מקורוזיה.
כבו מערכות חשמליות
כדי לחסוך באנרגיה כבו את האורות, את מערכת מיזוג האוויר ואת הרדיו. במידה והטלפון הנייד מחובר להתקן ה-USB של הרכב נתקו גם אותו.
סעו ישירות למוסך שלכם
ייתכן שהבעיה נובעת מאלטרנטור תקול או אולי רצועה קרועה אך רק טכנאי מוסמך יוכל לאתר את מקור הבעיה. הימנעו מנסיעות ארוכות וגשו למוסך בהקדם האפשרי.